Menü Bezárás

Újratervezés: LÁTHATÓVÁ VÁLNI

Részlet az ÚJRATERVEZÉS Képzésünk tematikájából:

I. Magánéleti elakadások 

Vállalni a sebezhetőségem és láthatóvá tenni, azt, aki vagyok.

Tudsz e magadról őszintén beszélni és segítséget kérni a családodtól, bárkitől, ha bajba kerültél? Láthatóvá tudod-e tenni magad, akár a fájdalmadat, mások előtt? Elfogadnak-e, akkor is, ha gyenge vagy? Vagy-e olyan bátor, hogy vállalod a sebezhetőségedet és van-e olyan érett a környezeted, hogy ezt elfogadja? Ha képes vagyok rá, jelentős előrelépés a fájdalom megosztása. A bezárt fájdalom megbetegít, a megosztott fájdalom segít. A számomra fontos emberek előtt vállalni a sebezhetőségemet sok erőt adhat a tovább lépéshez. Vállalni és láthatóvá tenni, azt, aki vagyok. Ezt követheti a lényeges döntések meghozása és a jövő tervezése.

II. Munkahelyi, karrierrel kapcsolatos elakadások

A karrierépítéshez nem elég a kiváló teljesítmény, vagy az, hogy páran jó véleménnyel legyenek rólad, (imidzs). Láthatóvá kell válnunk, ahhoz, hogy sikeres pályát futhassunk. A sikeres karrier ezen a három kulcs tényezőn múlik: a teljesítményen, az imidzsen és a láthatóságon. Ha jól egyensúlyozol a három faktor között, akkor nagy esélyed van a sikeres karrierre. Fontos, hogy jól teljesíts, hogy a közvetlen környezeted jó véleménnyel legyen rólad, de a legfontosabb, hogy láthatóvá váljon a munkád, a teljesítményed a releváns személyek, fórumok számára.

Ha nem formálod saját magad kezdeményezően a karriered, más nem teszi meg helyetted, vagy ha mégis, akkor lehet, hogy nem fog neked tetszeni az eredmény és másokat fogsz hibáztatni ezért. A teljesítmény rövid és hosszútávon kötelező, e nélkül nincs értelme beszélni az imidzsről és a láthatóságról. Ha előre akarsz lépni, vagy ki akarsz tűnni, vagy másokkal kell versenyezned, akkor az imidzs és főleg a láthatóság igen fontosság válik.

 Általában a teljesítményt a következő három szempont alapján értékelik a szervezetekben:

 – a vállalat céljaihoz való személyes hozzájárulás alapján, 

– a vezetők véleménye alapján, hogy ők mit gondolnak: kihasználtad e, a képességeidet, tudásodat teljesen vagy sem, 

– és a menedzserek percepciója alapján, arról, hogy milyen a fejlődési potenciálod.

 Pártfogók megszerzése fontos a karrierépítés szempontjából is.  Ez a faktor egyfajta katalizátora a teljesítménynek és az imidzsnek is. A tisztességes, kölcsönönös megbecsülésen alapuló kapcsolatépítésen keresztül elérhető a támogatók bizalma és támogatása. Harvey Coleman ezt igy fogalmazta meg az Empowering Yourself, The Organizational Game Revealed, 1996 c. könyvében: „Ha jól dolgozol és így több bónuszt kapsz az sok embernek elég. Az előléptetéshez azonban jól kell dolgoznod, pozitív imidzset kell kialakítanod magadról és kezdeményezően kell megszerezned a megfelelő érintettek figyelmét, azaz növelned kell a láthatóságodat”.

 Egy előléptetés mérlegelése során, jó teljesítmény esetén, a vezetők igy mérlegelnek:

– Találkoztam-e vele már közvetlenül? 

– Láttam már őt személyesen prezentálni?  

– Olvastam valamilyen írását, cikkét, beszámolóját? 

– Hallottam másokat róla beszélni? Dióhéjban: látható e, az illető?  

 Tóth Zoltán

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük